دانلود رایگان پاورپوینت

دانلود رایگان پاورپوینت

دانلود رایگان پاورپوینت

دانلود رایگان پاورپوینت

10 روش آسان و خانگی برای درمان گلو درد

درمان سریع سرفه و گلو درد 

10 روش آسان و خانگی برای درمان گلودرد

راه های متعددی برای درمان گلو درد وجود دارد و درمان های خانگی می تواند مورد استفاده قرار گیرد. مانند گوگردی از آب نمک، آب آشامیدنی، اسپری دارو، آب نبات و حتی مصرف مرسدوم.

گلودرد می تواند اولین علامت سردرد، یک عارضه جانبی سندرم ضعیف صدا یا نشانه ای از چیزی جدی تر (مانند یک درد میکروبی) باشد. روش های مختلفی برای درمان گلودرد استفاده می شود.


10 راه آسان برای کاهش گلو درد -


به گفته وزارت بهداشت، جامعه ایران جهنم، صرفنظر از علت درد فیزیکی، نگرانی اصلی شما این است که چگونه می توان آن را در هنگام درد و رنج و آسودگی بهبود بخشید. شما ممکن است وسوسه شوید به زودی به دکتر خود نگاه کنید، اما برخی از بهترین درمان ها برای آسیب دیدن نیز می توانند در خانه انجام شوند. علاوه بر این، ما با این روشها آشنا خواهیم شد.


ضد التهاب

10 راه آسان برای کاهش گلو درد -


یکی از موثر ترین روش های درمان گلو درد استفاده از داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی است. این دارو ترکیبی از داروهای ضد درد و ضد التهابی است که باعث می شود در بیمار احساس بهتر و همچنین برخی از مشکلات مرتبط با تورم گلو را کاهش دهد. علاوه بر این، مصرف دارو ضد استروئید ضد استروئید همچنین می تواند باعث کاهش تب شدید شود.


آب نمکی لذیذ

10 راه آسان برای کاهش گلو درد -


مطالعات مختلف نشان داده اند که گوه های آب گرم می توانند به کاهش تورم گلو و از بین بردن چربی گلو کمک کنند که به کاهش ریزش مو و باکتری کمک می کند. پزشکان معمولا توصیه می کنند که نیمی از قاشق چای خوری نمک را در یک فنجان آب حل کنند، و اگر طعم برای شما بیش از حد ناخوشایند باشد، سعی کنید مقدار کمی عسل را به این مخلوط اضافه کنید.


آب نبات و اسپری های دارویی

10 راه آسان برای کاهش گلو درد -


قرص های گلوکز سرد به تولید گلوکز کمک می کند. اما شاید هیچ چیزی از داروهای آب نبات مؤثرتر نیست. شما می توانید مزایای بیشتری را با انتخاب نمونه های حاوی خنک کننده یا بیهوشی مانند مونولول یا acupylus دریافت کنید.


اسپری های دارویی نیز می توانند اثر مشابهی با آب نبات های سرد داشته باشند. آنها به درمان گلو درد و مبارزه با سرماخوردگی کمک نمی کنند، اما در کاهش درد موقت موثر هستند. به عنوان مثال، فنل یک ضد عفونی کننده است که دارای خواص ضد باکتری است.


Sorosis سوزانده است

10 راه آسان برای کاهش گلو درد -


اگر گلو درد دارید، اما سرفه نمی کنید، سوزش می تواند به کاهش درد کمک کند. مانند قرص ها و اسپری ها، سوزش معده نیز باعث ایجاد درد در گلو موقت می شود. اگر شما در حال کار هستید، می توانید از فرمول غیرواقعی استفاده کنید. اما اگر گلودرد دارید، می توانید از خواب آلودگی استفاده کنید که بهتر است برای کاهش درد و خواب مفید باشد.


مایعات

10 راه آسان برای کاهش گلو درد -


مهم است که بدن را آب بخورید، مخصوصا وقتی که بیمار هستید و گلو درد و تحریک شده و ملتهب شده است. مقدار مصرف مایع باید همان قدر باشد که رنگ ادرار شما رنگ زرد یا بی رنگ است. نوشیدن مایعات مرطوب موش ها را حفظ می کند و برای مقابله با باکتری ها و محرک ها مانند آلرژن ها کمک می کند. به طور کلی بدن شما بهتر است علائم سرماخوردگی را درمان کند. آب همیشه یک گزینه کارآمد است و علاوه بر این، آب میوه های طبیعی که طعم بهتر از آب دارند یا غذای ترش مانند فیل مرغ سیب دارای گزینه های مناسب نیز هستند.


چای و گیاهان

10 راه آسان برای کاهش گلو درد -


آیا از آب آشامیدنی خسته شده اید؟ فنجان گیاهی داغ می تواند به سرعت گلو درد شما را تسکین دهد. انواع مختلف چای سیاه، سبز یا سفید نیز حاوی آنتی سپتیک می باشند که می توانند در تقویت ایمنی و جلوگیری از عفونت موثر باشند. برای اضافه کردن یک قاشق چای خوری به آنها برای اضافه کردن مزایای بیشتری از چای و چای گیاهی. عسل دارای خواص ضد باکتری است و می تواند به بهبود سریعتر کمک کند.


سوپ مرغ

10 راه آسان برای کاهش گلو درد -


یکی از قدیمی ترین داروهای خانگی برای سرماخوردگی صابون مرطوب کننده است که می تواند به کاهش گلو درد کمک کند. سدیم سوپ گوشت دارای خواص ضد التهابی است و می تواند بیمار را احساس کند. اگر آنها به بیماری گوگل آسیب می رسانند، می تواند دشوار و دردناک باشد، بنابراین خوردن غذاهای مایع حاوی مواد مغذی ضروری برای مبارزه با عفونت اهمیت خاصی دارد.


باقی مانده

10 راه آسان برای کاهش گلو درد -


استراحت احتمالا بهترین کاری است که می توانید برای مبارزه با عفونت انجام دهید که باعث درد گلو می شود. اکثر گلوکز درد ناشی از ویروس سرماخوردگی است و چندین چیز هنگامی که آلوده می شوند تا زمانی که به پایان برسد، کار نمی کنند. در همین حال، استراحت به اندازه کافی می تواند به مبارزه با ویروسها کمک کند و بیماری را با بیشترین سرعت ممکن بهبود بخشد.


آنتی بیوتیک ها

10 راه آسان برای کاهش گلو درد -


در برخی موارد گلودرد می تواند به علت بیماری باکتریایی مانند استرپتوکوک ایجاد شود. فقط اگر آنتی بیوتیک ها برای از بین بردن گلودرد و سایر عفونت های باکتریایی استفاده شود، ممنوع است. مصرف آنتی بیوتیک ها برای گلو درد دردناک که ویروس دارد مفید نیست. همیشه همیشه با این درس رفتار کنید، حتی اگر احساس کنید

گلودرد استرپتوکوکی

درمان سریع سرفه و گلو درد 

گلودرد استرپتوکوک یکی از مشکلاتی است که باعث ایجاد باکتریهایی می شود که استرپتوکک را تشکیل می دهند. گلودرد استرپتوکوک در دهان و لوزه ها تاثیر می گذارد. لوزه ها دو غده هستند که در گلو و پشت دهان قرار دارند. گلودرد استرپتوکوک نیز می تواند روی جعبه صدا (حنجره) تاثیر بگذارد. علائم رایج عبارتند از تب، گلودرد (همچنین گلو درد) و غدد تورم (به نام غدد لنفاوی) در ناحیه گردن. بیماری های استرپتوکوکی 37٪ موارد گلودرد در میان کودکان را تشکیل می دهند. [2]


گلودرد استرپتوکوک از طریق تماس نزدیک با بیمار منتقل می شود. برای تایید وقوع گلودرد استرپتوکوک نیاز به آزمایش فلبوتومی است. حتی بدون این آزمایش، احتمال وقوع گلودرد استرپتوکوک با علائم تشخیص داده می شود. استفاده از آنتی بیوتیک می تواند برای یک فرد مبتلا به گلودرد صرعی سودمند باشد. آنتی بیوتیکها داروهایی هستند که باکتری را می کشند. این داروها اغلب برای جلوگیری از عوارض مانند تب روماتیسمی استفاده می شوند و به احتمال زیاد برای از بین بردن این بیماری استفاده می شوند. [3] گلودرد استرپتوکوک یک گلودرد یا التهاب گلو است. هر سال حدود 11 میلیون نفر گلو درد را در ایالات متحده ایجاد می کنند. [4] شایع ترین علت گلو درد ویروس است. گروه A یک باکتری استرپتوکوک بتا همولیتیک مسئول 15 تا 30 درصد گلودرد است. این باکتری مسئول 5 تا 20 درصد گلودرد بالایی است. [4] گلودرد معمولا در اواخر زمستان و اوایل بهار رخ می دهد [4].



محتویات

1 نشانه

2 دلایل

3 تشخیص

4 آزمایش آزمایشگاهی

5 دلیل برای ظهور علائم مشابه

6 پیشگیری

7 درمان

8 درد را تسکین می دهد

9 آنتی بیوتیک ها

10 دیدگاه

11 منابع

علائم

علائم معمول گلودرد عبارتند از: التهاب گلو، تب بالا بالاتر از 38 درجه سانتی گراد (100 درجه فارنهایت)، گلوله (مایع زرد یا سبز از باکتری های مرده و گلبول های سفید) بر لوزه ها و غدد لنفاوی متورم. [3]


سایر علائم این بیماری عبارتند از:


سردرد (سردرد) [5]

استفراغ یا حالت تهوع [5]

معده درد [5]

درد عضلانی [6]

خارش (جوش خوب و قرمز) پوست بدن یا دهان یا گلو. این علامت غیر معمولی اما خاص است. [3]

علائم در یک فرد مبتلا به گلودرد گلو به مدت سه روز پس از تماس با بیمار ظاهر می شود. [3]



گلودرد استرپتوکوک نگاهی به تونر سفیدی نگاه دارید.




گلودرد استرپتوکوک نگاهی به شراب قرمز کوچک. این خارش غیرعادی است اما خاص است. [3]




گلودرد استرپتوکوک در یک کودک 8 ساله. با دقت نگاه کنید به لوزه های بزرگ پشت گلو که با پف کرده سفید پوشیده شده اند.


دلیل

علت گلودرد استرپتوکوک یک باکتری است که به نام گروه استرپتوکوک بتا همولیتیک A یا GAS نامیده می شود. [7] سایر باکتری ها یا ویروس ها همچنین می توانند گلو درد استرپتوکوک ایجاد کنند. [3] [6] انتقال گره استرپتوکوکی توسط تماس نزدیکی با بیمار به محل بر می گردد. این بیماری بیشتر در محیط های شلوغ در دسترس است. [6] [8] در محیط های شلوغ، محیط نظامی یا مدرسه می تواند ذکر شود. باکتری GAS در خاک خشک است و نمی تواند بیمار شود. باکتری هایی که مرطوب می ماند می توانند تا 15 روز طول بکشد. [6] باکتری های مرطوب در اشیاء مانند مسواک وجود دارد. این باکتری ها همچنین می توانند در غذا زندگی کنند، اما این نادر است. افرادی که این غذا مصرف می کنند ممکن است بیمار شوند. [6] دوازده درصد از کودکان بدون نشانه ای از استروژن گلو درد معمولا GAS در گلو دارند. [2]


تشخیص

فهرست بازبینی، به نام Santorus Score، به پزشکان کمک می کند تا در مورد درمان افراد مبتلا به گلو درد تصمیم گیری کنند. نمره سانتر دارای پنج معیار یا علائم بالینی است. این نمره نشان می دهد که احتمال دارد فرد گلو درد داشته باشد. [3]


برای هر یک از این معیارها یک نقطه در نظر گرفته می شود: [3]


سرفه نیست

گره های لنفاوی متورم شده یا گره های لنفاوی دردناک هنگام لمس شدن

دمای بالاتر از 38 درجه سانتیگراد (درجه حرارت 100.4 درجه فارنهایت)

لوزه ها یا لوزه ها متورم شده اند

زیر 15 سال (اگر فرد بیش از 44 سال داشته باشد، یک امتیاز کسر می شود)

درمان احتمالی استرپتوکوک سوخته

1 یا کمتر از 10٪ به آنتی بیوتیک ها یا فرهنگ ها نیاز ندارد

2 11-17٪ فرهنگ مبتنی بر آنتی بادی یا RADT

3 28-35٪

4 یا 5٪ 52٪ آنتی بیوتیک بدون کشت

آزمون آزمایشگاهی

یک مطالعه تجربی به نام فرهنگ اصلی گلو [9] تشخیص گلودرد استرپتوکوک است. پاسخ این آزمون در 90 تا 95 درصد موارد دقیق است. [3] آزمایش دیگری به نام تست سریع برای استرپتوکوک یا تشخیص سریع RADT وجود دارد. آزمایش سریع استرپتوکوک سریعتر از کشت گلو پاسخ می دهد، اما این بیماری را به درستی در 70٪ موارد تشخیص می دهد. هر دو آزمون می تواند نشان دهد که فرد گلو درد را ندارد. این آزمایش ها به درستی در 98٪ از موارد غیر عفونی شناسایی شده است. [3]


برای معده های معده، کشت معده یا آزمایش سریع استرپتوکوک ها می تواند تعیین کند که آیا یک فرد گلو درد دارد یا خیر. [10] فرهنگ حنجره یا آزمایش سریع استرپتوکوک ها نباید بر روی افراد بدون علائم بیماری انجام گیرد، زیرا برخی افراد معمولا بدون عارضه هستند. باکتری استرپتوکوک در گلویشان وجود دارد. این افراد به درمان نیاز ندارند. [10]


دلیل برای نشان دادن علائم مشابه

بعضی از علائم گلو درد با سایر بیماری ها رایج است

درمان طبیعی و گیاهی گلو درد چرکی و چرک گلو در خانه

درمان سریع سرفه و گلو درد 

گلودرد دردناک یک عفونت باکتریایی است که باعث درد و تورم گلو می شود، بنابراین با علائم، روش های تشخیص و درمان گلودرد و گلو خود آشنا شوید.

درمان گلودرد با داروهای هومیوپاتی

گلودرد ناشی از التهاب گلو، لوله ای است که از دهان به مری می رسد، برخی از علل اصلی این بیماری عبارتند از عفونت های ویروسی، باکتری ها و یا عفونت های قارچی مانند عفونت، سیگار کشیدن، رفلکس یا خشک آب و هوا، گریه بیش از حد و یا نوعی از واکنش های آلرژیک. گلو درد، اغلب همراه با سردرد، درد معده، سرماخوردگی و غدد درونرفته است، در حالی که گلودرد بسیار رایج است، اما می تواند دردناک و ناراحت کننده باشد، بنابراین باید به سرعت، به ویژه بیماری های قلبی، به پزشک خود مراجعه کنید می تواند بعضی از داروهای ساده و طبیعی را برای کاهش درد که در این قسمت از رطوبت ذکر شده را امتحان کند و با توجه به علت، شما می توانید مشکل خود را درمان کنید. درمان گلو درد




درمان خانگی گلو درد


روش های درمان گلودرد

10 روش طب سنتی برای درمان قطعی گلو درد در منزل

1. لیمو:


شما می توانید لیمو تازه برای کمک به گلو درد خود استفاده کنید، زیرا این کمک می کند تا از بین بردن مخاط. لیموناد داغ با عسل را امتحان کنید. نصف قاشق چای خوری لیمو و یک قاشق چای خوری عسل را در یک فنجان آب گرم بریزید. مخلوط کردن با هم و سپس به آرامی نوشیدنی. گزینه دیگری این است که لیمو را با آب شیرین رقیق کنید و آن را گرم کنید. شما همچنین می توانید آب نیمی از لیمو را حذف کنید و نمک و فلفل و آهک آهک اعمال کنید.


درمان خانگی گلو درد


علل و روش درمان گلودرد

سرکه سیب یک راه طبیعی برای درمان گلو درد

2. سرکه سیب:


سرکه سیب سرخ به دلیل خواص ضدباکتریایی آن برای درمان گلودرد سودمند است. 1 قاشق غذاخوری سرکه سیب سرخ و یک قاشق چایخوری آب لیمو و عسل را در یک فنجان آب گرم اضافه کنید و آن را به آرامی بنوشید. این نوشیدنی را مصرف کنید دو یا سه بار در روز بخورید. به زودی شما از درد و التهاب رهایی خواهید یافت. شما همچنین می توانید راه حل سرکه سیب را به گلویتان بیفزایید. قاشق چای خوری نمک و یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را در یک فنجان آب. مخلوط کردن آدامس آن را چند بار در روز چرخش کنید.


درمان خانگی گلو درد


روش های درمان گلودرد با طب سنتی

بهترین راه برای از بین بردن درد گلو

3. دارچین:


دارچین می تواند برای درمان گلودرد های سرد استفاده شود. یک قاشق چای خوری پودر دارچین و پودر فلفل را در لیوان آب گرم مخلوط کنید. به طور خلاصه، شما می توانید یک فشار اضافه کنید. راه حل را برای صاف کردن فشار دهید و آن را 2-3 بار در روز چرخش دهید. گزینه دیگری این است که چند قطره روغن دارچین و یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید. ترکیب آن را دو بار در روز برای کمک به درد و التهاب. گلو درد را از بین ببرید.


درمان خانگی گلو درد


درمان های خانگی برای درمان گلو درد

استفاده از آب نمک برای درمان گلودرد بزرگ

4. نمک آب:


یکی از بهترین راه ها برای از بین بردن گلودرد این است که با آب نمک چرخش داشته باشید. نوک به عنوان یک ضد عفونی کننده عمل می کند و باعث می شود آب از غشای مخاطی در گلو خارج شود. این تغییر رنگ و التهاب را متوقف می کند همچنین باعث کاهش و کمک به شما می شود. یک قاشق چای خوری نمک را در لیوان آب گرم مخلوط کنید. اگر طعم قیام را دوست ندارید، کمی عسل را اضافه کنید. این راه حل را به داخل کانولا اضافه کنید آن را فرو برد پس از آن، آب را بردارید. این کار را 4 بار در روز برای دیدن نتیجه عالی آن انجام دهید.


درمان خانگی گلو درد


آب نمک راه برای درمان گلو درد

گلو درد با سیر را از بین ببرید

5. سیر:


سیر دارای خواص ضد باکتری و ضد عفونی کننده همراه با سایر خواص دارویی است که می تواند به درمان یا جلوگیری از گلودرد کمک کند. خوردن یک سیر خام سالم برای آزاد کردن مواد شیمیایی در آن، آلیسین، که باکتری را می کشد. این می تواند گلو درد ایجاد کند. به طور مرتب، شما می توانید از روغن سیر استفاده کنید. چند قطره روغن سیر را به یک چهارم یک فنجان آب اضافه کنید و آن را یکبار در روز تجویز کنید. سعی کنید سیر را به خوردن خام یا پخته اضافه کنید: اگر طعم را دوست ندارید، از قرصهای سیر استفاده کنید.


درمان خانگی گلو درد


درمان گلو درد با داروهای گیاهی

درد گلو را با گلی لغزنده کاهش دهید

6. Slippery Elder:


لغزنده بلند، حاوی مواد گلوتن است که گلو را پوشش می دهد، که درد را کاهش می دهد و باعث تحریک می شود. یک قاشق چایخوری از پوست داخلی را با 2 فنجان آب جوش مخلوط کنید. اجازه دهید آن را برای چند دقیقه بمانید و سپس برای صاف کردن فشار دهید. آن را به آرامی بنوشید در حالی که هنوز گرم است. در واقع، شما می توانید از این راه حل برای درمان هر گونه بیماری تنفسی یا لارنژیت (التهاب گلو و گلو) استفاده کنید. اگر این گیاه در دسترس نیست، شما می توانید کپسول خود را از داروخانه ها و عطر خرید کنید.


درمان خانگی گلو درد


روش های درمان گلودرد با داروهای خانگی

عسل بهترین درمان برای هل دادن گلودرد و کاهش تورم گلو است

7. عسل:


عسل دارای خواص ضد باکتری است که می تواند با عفونت مبارزه کند و میزان بهبودی را افزایش دهد. عسل مثل یک ماده هیپرتونیک است که به آب آن از بافتها کمک می کند